[http://strona.piaski-wlkp.pl/]
Gmina Piaski - Oficjalny serwis internetowy

Zapłać moBILETEM za parking w Piaskach


Dodano dnia 2019-12-02 07:56:51

Już od 2 grudnia kierowcy w Piaskach, będą mogli skorzystać z nowej formy wnoszenia opłat w Strefie Płatnego Parkowania. W tym dniu w mieście uruchomiony zostanie System moBILET.
moBILET stanowi wygodną i nowoczesną alternatywę dla tradycyjnego zakupu biletów parkingowego. Daje to kierowcy możliwość zakupu biletu zawsze
i wszędzie (24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu) bez konieczności szukania parkomatu czy posiadania gotówki na jego zakup.
System jest dostępny we wszystkich sieciach komórkowych, zarówno dla numerów z abonamentem jak i na kartę. Wszystko czego potrzebuje użytkownik, to telefon komórkowy z zainstalowaną bezpłatną aplikacją oraz dostępem do Internetu.
Aby korzystać z moBILET należy pobrać aplikację ze stronę m.mobilet.pl lub
z dedykowanego sklepu z aplikacjami w telefonie. Podczas pierwszego uruchomienia konieczne jest przeprowadzenie krótkiej rejestracji, doładowanie konta dowolną kwotą i już możemy kupować bilety.
moBILET działa na zasadzie elektronicznej portmonetki – przedpłata (prepaid) na indywidualny rachunek moBILET, otrzymany podczas rejestracji. Aby dokonać wpłaty na konto Użytkownik może skorzystać z tradycyjnego przelewu bankowego, karty kredytowej, lub ekspresowego zasilenia poprzez stronę internetową lub bezpośrednio z aplikacji mobilnej.
Dzięki intuicyjnej obsłudze, zakup jest bardzo prosty. W celu opłacenia postoju
w strefie, po zaparkowania należy uruchomić aplikację, wybrać „Parkowanie”,
a następnie miasto, numer rejestracyjny, czas postoju i potwierdzamy zakup.
Po zatwierdzenie wybranych parametrów system łączy się z serwerem za pomocą Internetu, a my otrzymujemy aktywny bilet, który jest potwierdzeniem prawidłowo wniesionej opłaty.
Systemie moBILET nie pobiera się żadnych dodatkowych opłat. W zależności od taryfy operatora komórkowego użytkownik może ponosić jedynie dodatkowy koszt połączenia telefonu z Internetem.
Szczegółowe informacje dostępne są na stronie www.mobilet.pl.

moBILET stanowi wygodną i nowoczesną alternatywę dla tradycyjnego systemu wnoszenia opłat za strefę płatnego parkowania. Daje to kierowcom możliwość zakupu biletu parkingowego zawsze i wszędzie (24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu) bez konieczności szukania parkomatu czy posiadania gotówki na jego zakup. Opłacając postój rozliczamy się za rzeczywisty czas parkowania, a dzięki funkcji przedłużania parkowania, nie musimy np. wychodzić z kolejki by dokupić kolejny bilet.

moBILET działa na zasadzie elektronicznej portmonetki – przedpłata (prepaid)
na indywidualny rachunek moBILET, otrzymany podczas rejestracji. Aby dokonać wpłaty na konto Użytkownik może skorzystać z tradycyjnego przelewu bankowego, karty kredytowej, szybkiego e transferu poprzez panel użytkownika lub bezpośrednio z aplikacji mobilnej (usługa dostępna na wybranych platformach smartfon). Za pomocą jednej aplikacji Użytkownik może opłacić postój
w SPP lub na parkingu, bądź kasować bilety komunikacji miejskiej i dalekobieżnej.

Sercem systemu moBILET są nowoczesne serwery ze specjalistycznym oprogramowaniem oraz bazami danych. To one przechowują dane osobowe, informacje o wszystkich operacjach oraz są odpowiedzialne za rozliczenia. Głównym zadaniem serwerów jest jednak zapewnienie bezproblemowej i bezpiecznej komunikacji z telefonami komórkowymi użytkowników. W tym celu wykorzystywane jest szyfrowane połączenie internetowe (protokół SSL). Każdy użytkownik
ma też stały dostęp do swojego profilu w Systemie, przez udostępniony Portal Użytkownika. Dzięki niemu może na bieżąco kontrolować swoje wydatki, drukować rachunki, modyfikować dane osobowe czy dokonywać zmian numeru telefonu. Drugim równie ważnym elementem systemu moBILET jest aplikacja na telefonie użytkownika, która pobierana jest bezpośrednio
na telefon. Aplikacja jest każdorazowo nie tylko dostosowywana przez system do danego modelu aparatu telefonicznego GSM, by zoptymalizować działanie na danym urządzeniu, ale też w pełni personalizowana, by zapewnić jak największe bezpieczeństwo. Za jej pomocą zarówno kierowcy jak i pasażerowie komunikacji wydają serwerom zdalne komendy. Sprowadza się do nawiązania połączenia Internetowego z serwerem i automatycznego przesłania odpowiednich informacji
z zastosowaniem transmisji danych w technologii GPRS, HSDPA lub UMTS. Aplikacja działa na wszystkich obecnie używanych platformach stosowanych w telefonach komórkowych. Cała obsługa odbywa się za pomocą prostego i intuicyjnego interfejsu graficznego. Poza serwerami oraz aplikacją, w skład Systemu moBILET wchodzą dodatkowe komponenty takie jak: internetowy serwis informacyjny, infolinia wraz ze wsparciem technicznym oraz portal użytkownika

Jak zostać użytkownikiem systemu moBILET?
Prosta jednorazowa i bezpłatna rejestracja poprzez aplikację mobilną lub na www.mobilet.pl
Na smartfony aplikacja pobierana jest poprzez platformę danego systemu operacyjnego.

Użytkownicy tradycyjnych aparatów telefonicznych:
 użytkownik wypełnia elektroniczny formularz
 system automatycznie wykrywa i weryfikuje posiadany aparat
 zostaje przypisany indywidualny numer rachunku rozliczeniowego
 klient otrzymuje spersonalizowaną aplikację moBILET bezpośrednio na swój telefon

Rozpoczęcie parkowania - procedura aktywacji biletu parkingowego:
 uruchomienie aplikacji
 wybór podstrefy oraz maksymalnego okresu ważności biletu
 zatwierdzenie wybranego biletu (system łączy się z serwerem za pomocą Internetu, gdzie informacja o rozpoczęciu parkowania zostaje zapisana w bazie danych)
 kierowca otrzymuje potwierdzenie rozpoczęcia naliczania czasu postoju, w postaci
elektronicznego biletu parkingowego
 bilet zostaje zapisany w pamięci aplikacji na telefonie, dzięki czemu można go wyświetlić
w dowolnym momencie